| |
Sprawozdanie
z działalności Zarządu
Spółdzielni Mieszkaniowej "Górna"
za rok 2016
poprzednia strona | następna strona
W zakresie lustracji.
Poprzednie Rady Nadzorcze trzech kadencji rezygnowały z terminowych lustracji. Spowodowane to było kosztami (koszt jednorazowej lustracji to ca 18.000,00 zł tj. około 25 zł na jedno mieszkanie) i zaufaniem do działań Zarządu. Obecna Rada Nadzorcza w porozumieniu z Zarządem Spółdzielni zdecydowała się na przeprowadzenie lustracji obejmującej okres od poprzedniej lustracji tj. od 2008 r. do końca 2015 r.
Lustracja przeprowadzona była w okresie od 25 maja 2016 r. do 30 czerwca 2016 r..
Przedmiotem lustracji były następujące zagadnienia:
-
Organy samorządowe i organizacja Spółdzielni, w tym:
-
statut Spółdzielni i wewnętrzny system normatywny,
-
działalność organów Spółdzielni,
-
struktura organizacyjna służb etetowych Spółdzielni.
-
Stany terenowo - prawne i ustanowienia odrębnych własności lokali,
-
Sprawy członkowskie,
-
Gospodarka zasobami mieszkaniowymi oraz działalność gospodarcza Spółdzielni, w tym:
-
koszty i przychody gospodarki zasobami mieszkaniowymi oraz prawidłowość ustalania opłat za użytkowanie lokali,
-
terminowość wnoszenia opłat przez użytkowników lokali i windykacja należności Spółdzielni,
-
treść umów o usługi komunalne i ich realizacja.
-
Gospodarka remontowa w zasobach mieszkaniowych, w tym:
-
nadzór techniczny i ustalenie potrzeb remontowych,
-
tryb doboru wykonawców robót remontowych, treść zawartych umów i ich realizacja,
-
Gospodarka finansowa oraz organizacja rachunkowości, w tym:
-
stan funduszów,
-
stan majątkowy oraz stan finansowy Spółdzielni,
-
terminowość regulowania zobowiązań finansowych Spółdzielni,
-
dochodzenie należności Spółdzielni.
Szczegółowe ustalenia lustracji zawarte są w protokóle lustracji a stanowisko organu lustrującego tj. Krajowego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Mieszkaniowych w piśmie z dnia 25 lipca 2016 r.
Generalnie wynik lustracji jest pozytywny.
Lustrujący stwierdzili między innymi, że:
-
Zarząd właściwie prowadzi gospodarkę Spółdzielni, w wyniku czego, sytuacja finansowa jest stabilna, a zasoby nie ulegają degradacji w związku z dość szerokim zakresem remontów.
-
Rada Nadzorcza wypełnia statutowe obowiązki, a podejmowane przez nią uchwały nie wykraczają poza zakres jej kompetencji.
-
Sprawy członkowskie i zmiany stosunków własnościowych w Spółdzielni są dokumentowane zgodnie z obowiązującymi przepisami.
-
Gospodarka Spółdzielni prowadzona jest na podstawie planów zatwierdzonych przez Radę Nadzorczą. Stawki opłat ustalane były tak, by przychody z gospodarki mieszkaniowej pokrywały koszty jej prowadzenia. Nadwyżka kosztów nad przychodami pokrywana była dochodami z prowadzonej działalności gospodarczej.
-
Działalność gospodarcza, po opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych przynosi zysk bilansowy (dochód netto), który corocznie przeznaczany jest na zwiększenie funduszu remontowego.
Do działalności Spółdzielni wniesiono następujące wnioski polustracyjne:
-
Przestrzeganie art. 91 ustawy - Prawo Spółdzielcze o poddawaniu się, co najmniej raz na trzy lata lustracji.
-
Zapewnić właściwy nadzór nad robotami remontowymi.
-
Skorygować zapisy regulaminu funduszu remontowego.
-
Opracować jednolite zasady polityki rachunkowości.
Z uwagi na to, że od lustracji minęło kilka miesięcy, Rada Nadzorcza i Zarząd Spółdzielni dokonały już korekty regulaminu funduszu remontowego, opracowano i zatwierdzono jednolite zasady polityki rachunkowości. Po przejściu inspektora nadzoru na emeryturę do nadzoru robót remontowych zatrudniamy doraźnie wykwalifikowanych pracowników.
Sprawa częstotliwości lustracji będzie Rozpatrywana przez następną Radę Nadzorczą.
poprzednia strona | następna strona
| |
| | | | | KONTAKT EMAIL | | | | biuro@smgorna.pl | | | | | | TELEFONY | | | | (42) 645 32 02 | | | | (42) 645 32 03 | | | | fax. (42) 645 32 04 | | | | | | NUMERY DZIAŁÓW | | | | Członkowski: 22 | | | | Techniczny: 21 | | | | Czynsze: 24 | | | | | | ADRES | | | | Spółdzielnia Mieszkaniowa "Górna" | | | | ul.Ogniskowa 13 a, 93-329 Łódź | | | | Numer konta bankowego 81 1020 3378 0000 1102 0010 8613 | | | | | | | | Mapa dojazdu | | | | | | RADCA PRAWNY | | | | Istnieje możliwość spotkania z Radcą Prawnym Spółdzielni po wcześniejszym umówieniu terminu. | | | | Gotowość spotkania oraz problem prosimy zgłaszać telefonicznie, pisemnie lub drogą mailową | | | | | | INNE TELEFONY | | | | Telefon alarmowy: 112 | | | | Policja: 997 | | | | Pogotowie: 999 | | | | Straż pożarna: 998 | | | | Pogotowie gazowe: 992 | | | | Pogotowie wodociągowe: 994 | | | | | | | | Pogotowie energetyczne: | | | | Północ: 674-34-35 | | | | Południe: 681-27-77 | | | | | | | | Zgłaszanie awarii po godzinach pracy Spółdzielni: | | | | (42) 640 41 05 | | | | (42) 640 41 06 | | | | | | PRZETARGI | | | | Brak przetargów | | | | | | PRACA | | | | Brak ofert pracy | | | | | | AKTUALIZACJA | | | | Ostatnia aktualizacja strony: 28.06.2023 r. | | | | |
| | | | |
|