SPÓŁDZIELNIA
Rada Nadzorcza 
Zarząd 
Godziny otwarcia 
Ważne telefony 
DZIAŁ CZŁONKOWSKI
EKSPLOATACJA
Nasze budynki 
Galeria 
Zgłaszanie usterek 
Stawki czynszowe 
Wykonanie Planu remontów 2019 
ADMINISTRACJA ZLECONA
AKTY PRAWNE
Statut Spółdzielni 
Regulaminy 
Prawo Spółdzielcze
PROTOKOŁY ORGANÓW
Walne Zgromadzenie Członków 
Rada Nadzorcza 
Zarząd 
Protokół lustracji 
OGŁOSZENIA
Komunikat Policji 
DO POBRANIA
PRZYDATNE LINKI
Sprawozdanie z działalności
Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej "Górna"
za rok 2016


poprzednia strona | następna strona


W zakresie lustracji.

Poprzednie Rady Nadzorcze trzech kadencji rezygnowały z terminowych lustracji. Spowodowane to było kosztami (koszt jednorazowej lustracji to ca 18.000,00 zł tj. około 25 zł na jedno mieszkanie) i zaufaniem do działań Zarządu. Obecna Rada Nadzorcza w porozumieniu z Zarządem Spółdzielni zdecydowała się na przeprowadzenie lustracji obejmującej okres od poprzedniej lustracji tj. od 2008 r. do końca 2015 r.
Lustracja przeprowadzona była w okresie od 25 maja 2016 r. do 30 czerwca 2016 r..

Przedmiotem lustracji były następujące zagadnienia:
  • Organy samorządowe i organizacja Spółdzielni, w tym:
    • statut Spółdzielni i wewnętrzny system normatywny,
    • działalność organów Spółdzielni,
    • struktura organizacyjna służb etetowych Spółdzielni.
  • Stany terenowo - prawne i ustanowienia odrębnych własności lokali,
  • Sprawy członkowskie,
  • Gospodarka zasobami mieszkaniowymi oraz działalność gospodarcza Spółdzielni, w tym:
    • koszty i przychody gospodarki zasobami mieszkaniowymi oraz prawidłowość ustalania opłat za użytkowanie lokali,
    • terminowość wnoszenia opłat przez użytkowników lokali i windykacja należności Spółdzielni,
    • treść umów o usługi komunalne i ich realizacja.
  • Gospodarka remontowa w zasobach mieszkaniowych, w tym:
    • nadzór techniczny i ustalenie potrzeb remontowych,
    • tryb doboru wykonawców robót remontowych, treść zawartych umów i ich realizacja,
  • Gospodarka finansowa oraz organizacja rachunkowości, w tym:
    • stan funduszów,
    • stan majątkowy oraz stan finansowy Spółdzielni,
    • terminowość regulowania zobowiązań finansowych Spółdzielni,
    • dochodzenie należności Spółdzielni.

Szczegółowe ustalenia lustracji zawarte są w protokóle lustracji a stanowisko organu lustrującego tj. Krajowego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Mieszkaniowych w piśmie z dnia 25 lipca 2016 r.
Generalnie wynik lustracji jest pozytywny.

Lustrujący stwierdzili między innymi, że:
  • Zarząd właściwie prowadzi gospodarkę Spółdzielni, w wyniku czego, sytuacja finansowa jest stabilna, a zasoby nie ulegają degradacji w związku z dość szerokim zakresem remontów.
  • Rada Nadzorcza wypełnia statutowe obowiązki, a podejmowane przez nią uchwały nie wykraczają poza zakres jej kompetencji.
  • Sprawy członkowskie i zmiany stosunków własnościowych w Spółdzielni są dokumentowane zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  • Gospodarka Spółdzielni prowadzona jest na podstawie planów zatwierdzonych przez Radę Nadzorczą. Stawki opłat ustalane były tak, by przychody z gospodarki mieszkaniowej pokrywały koszty jej prowadzenia. Nadwyżka kosztów nad przychodami pokrywana była dochodami z prowadzonej działalności gospodarczej.
  • Działalność gospodarcza, po opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych przynosi zysk bilansowy (dochód netto), który corocznie przeznaczany jest na zwiększenie funduszu remontowego.

Do działalności Spółdzielni wniesiono następujące wnioski polustracyjne:
  • Przestrzeganie art. 91 ustawy - Prawo Spółdzielcze o poddawaniu się, co najmniej raz na trzy lata lustracji.
  • Zapewnić właściwy nadzór nad robotami remontowymi.
  • Skorygować zapisy regulaminu funduszu remontowego.
  • Opracować jednolite zasady polityki rachunkowości.

Z uwagi na to, że od lustracji minęło kilka miesięcy, Rada Nadzorcza i Zarząd Spółdzielni dokonały już korekty regulaminu funduszu remontowego, opracowano i zatwierdzono jednolite zasady polityki rachunkowości. Po przejściu inspektora nadzoru na emeryturę do nadzoru robót remontowych zatrudniamy doraźnie wykwalifikowanych pracowników.
Sprawa częstotliwości lustracji będzie Rozpatrywana przez następną Radę Nadzorczą.



poprzednia strona | następna strona


KONTAKT EMAIL
 biuro@smgorna.pl
TELEFONY
 (42) 645 32 02
 (42) 645 32 03
 fax. (42) 645 32 04
NUMERY DZIAŁÓW
 Członkowski: 22
 Techniczny: 21
 Czynsze: 24
ADRES
 Spółdzielnia Mieszkaniowa "Górna"
 ul.Ogniskowa 13 a, 93-329 Łódź
 Numer konta bankowego
81 1020 3378 0000 1102 0010 8613
 
 Mapa dojazdu
RADCA PRAWNY
 Istnieje możliwość spotkania z Radcą Prawnym Spółdzielni po wcześniejszym umówieniu terminu.
 Gotowość spotkania oraz problem prosimy zgłaszać telefonicznie, pisemnie lub drogą mailową
INNE TELEFONY
 Telefon alarmowy: 112
 Policja: 997
 Pogotowie: 999
 Straż pożarna: 998
 Pogotowie gazowe: 992
 Pogotowie wodociągowe: 994
 
 Pogotowie energetyczne:
 Północ: 674-34-35
 Południe: 681-27-77
 
 Zgłaszanie awarii po godzinach pracy Spółdzielni:
 (42) 640 41 05
 (42) 640 41 06
PRZETARGI
 Brak przetargów
PRACA
 Brak ofert pracy
AKTUALIZACJA
 Ostatnia aktualizacja strony: 28.06.2023 r.
studio[ad]