SPÓŁDZIELNIA
Rada Nadzorcza 
Zarząd 
Godziny otwarcia 
Ważne telefony 
DZIAŁ CZŁONKOWSKI
EKSPLOATACJA
Nasze budynki 
Galeria 
Zgłaszanie usterek 
Stawki czynszowe 
Wykonanie Planu remontów 2019 
ADMINISTRACJA ZLECONA
AKTY PRAWNE
Statut Spółdzielni 
Regulaminy 
Prawo Spółdzielcze
PROTOKOŁY ORGANÓW
Walne Zgromadzenie Członków 
Rada Nadzorcza 
Zarząd 
Protokół lustracji 
OGŁOSZENIA
Komunikat Policji 
DO POBRANIA
PRZYDATNE LINKI
Informacja Zarządu nt. Bilansu Spółdzielni za 2023 r.


Bilans sporządzony na dzień 31.12.2023 r. wykazuje zarówno po stronie aktywów, jak i pasywów sumę 22.732.000,00 zł

W roku 2023 występuje nadwyżka przychodów nad kosztami gospodarki zasobami mieszkaniowymi w kwocie netto 124.287,40 zł oraz zysk z działalności gospodarczej w kwocie netto124.024,85 zł, który został wypracowany w ramach obsługi Wspólnot mieszkaniowych Koplowicza 2,4,6 , Krakusa 8 i Piękna 3 oraz przychody finansowe z lokat bankowych. Zapłacony podatek dochodowy wyniósł 12.625,0 zł.

Z uzyskanych przychodów pokryto nierozliczoną stratę z roku ubiegłego w kwocie 48,0 tys.zł

Analiza sytuacji finansowej Spółdzielni wg. stanu na dzień 31.12.2023 r. wskazuje na :

1. Wysoki kształtujący się na poziomie 94,0 % wskaźnik unieruchomienia środków, co spowodowane jest dużym udziałem wartości majątku trwałego, w tym budynków i budowli w aktywach bilansu. Wysoki poziom wskaźnika unieruchomienia środków jest charakterystyczny dla spółdzielczości mieszkaniowej.

2. Majątek trwały w ok. 91,0 % zrównoważony jest funduszami własnymi, co ma istotny wpływ na niezależność Spółdzielni od obcych źródeł finansowania.

3. Wskaźnik zadłużenia, w jakim majątek Spółdzielni jest finansowany ze środków obcych wynosi 0,12. Niski wskaźnik eliminuje ryzyko niewypłacalności i pozostaje na bliskim poziomie roku ubiegłego. Wartość aktywów wystarczy na spłatę zobowiązań.

4. W rzeczowych aktywach trwałych zmniejszenia majątku wyniosło 0,03 %. Zmiany następują w wyniku przekształceń spółdzielczych własnościowych praw do lokali na odrębną własność. Takich przekształceń było na kwotę 249 tys. i dotyczyło 5 lokali mieszkalnych.

Z analizy zysków i strat wynika, że w roku 2023 nastąpił:

- wzrost ogólnych przychodów netto 19 % z kwoty 5.205,00 tys. na kwotę 6.201,00 tys.

- wzrost ogólny kosztów działalności operacyjnej z kwoty 5.254 tys. zł na kwotę 5.937,00 tys. zł, co daje wzrost kosztów działalności operacyjnej ca 13 %. Największy wzrost nastąpił w pozycji zużycie materiałów i energii z kwoty 1.692 tys. zł na 2.083 tys. zł, co daje wzrost 23 % w stosunku do roku ubiegłego. Podatki wzrosły 9% z kwoty 143 tys. na kwotę 156 tys. oraz 16% w pozycji "pozostałych kosztach rodzajowych", co jest konsekwencją m.in. powrotu do obowiązujących stawek podatku VAT nierozliczanego w Spółdzielniach.

KONTAKT EMAIL
 biuro@smgorna.pl
TELEFONY
 (42) 645 32 02
 (42) 645 32 03
 fax. (42) 645 32 04
NUMERY DZIAŁÓW
 Członkowski: 22
 Techniczny: 21
 Czynsze: 24
ADRES
 Spółdzielnia Mieszkaniowa "Górna"
 ul.Ogniskowa 13 a, 93-329 Łódź
 Numer konta bankowego
81 1020 3378 0000 1102 0010 8613
 
 Mapa dojazdu
RADCA PRAWNY
 Istnieje możliwość spotkania z Radcą Prawnym Spółdzielni po wcześniejszym umówieniu terminu.
 Gotowość spotkania oraz problem prosimy zgłaszać telefonicznie, pisemnie lub drogą mailową
INNE TELEFONY
 Telefon alarmowy: 112
 Policja: 997
 Pogotowie: 999
 Straż pożarna: 998
 Pogotowie gazowe: 992
 Pogotowie wodociągowe: 994
 
 Pogotowie energetyczne:
 Północ: 674-34-35
 Południe: 681-27-77
 
 Zgłaszanie awarii po godzinach pracy Spółdzielni:
 (42) 640 41 05
 (42) 640 41 06
PRZETARGI
 Brak przetargów
PRACA
 Brak ofert pracy
AKTUALIZACJA
 Ostatnia aktualizacja strony: 22.07.2024 r.
studio[ad]