| | Informacja Zarządu nt. Bilansu Spółdzielni za 2023 r.
Bilans sporządzony na dzień 31.12.2023 r. wykazuje zarówno po stronie aktywów,
jak i pasywów sumę 22.732.000,00 zł
W roku 2023 występuje nadwyżka przychodów nad kosztami gospodarki zasobami mieszkaniowymi w kwocie netto 124.287,40 zł oraz zysk z działalności gospodarczej w kwocie netto124.024,85 zł, który został wypracowany w ramach obsługi Wspólnot mieszkaniowych Koplowicza 2,4,6 , Krakusa 8 i Piękna 3 oraz przychody finansowe z lokat bankowych. Zapłacony podatek dochodowy wyniósł 12.625,0 zł.
Z uzyskanych przychodów pokryto nierozliczoną stratę z roku ubiegłego w kwocie 48,0 tys.zł
Analiza sytuacji finansowej Spółdzielni wg. stanu na dzień 31.12.2023 r. wskazuje na :
1. Wysoki kształtujący się na poziomie 94,0 % wskaźnik unieruchomienia środków, co
spowodowane jest dużym udziałem wartości majątku trwałego, w tym budynków
i budowli w aktywach bilansu. Wysoki poziom wskaźnika unieruchomienia środków jest charakterystyczny dla spółdzielczości mieszkaniowej.
2. Majątek trwały w ok. 91,0 % zrównoważony jest funduszami własnymi, co ma istotny wpływ na niezależność Spółdzielni od obcych źródeł finansowania.
3. Wskaźnik zadłużenia, w jakim majątek Spółdzielni jest finansowany ze środków obcych wynosi 0,12. Niski wskaźnik eliminuje ryzyko niewypłacalności i pozostaje na bliskim poziomie roku ubiegłego. Wartość aktywów wystarczy na spłatę zobowiązań.
4. W rzeczowych aktywach trwałych zmniejszenia majątku wyniosło 0,03 %. Zmiany następują w wyniku przekształceń spółdzielczych własnościowych praw do lokali na odrębną własność. Takich przekształceń było na kwotę 249 tys. i dotyczyło 5 lokali mieszkalnych.
Z analizy zysków i strat wynika, że w roku 2023 nastąpił:
- wzrost ogólnych przychodów netto 19 % z kwoty 5.205,00 tys. na kwotę 6.201,00 tys.
- wzrost ogólny kosztów działalności operacyjnej z kwoty 5.254 tys. zł na kwotę
5.937,00 tys. zł, co daje wzrost kosztów działalności operacyjnej ca 13 %. Największy wzrost nastąpił w pozycji zużycie materiałów i energii z kwoty 1.692 tys. zł na 2.083 tys. zł, co daje wzrost 23 % w stosunku do roku ubiegłego. Podatki wzrosły 9% z kwoty 143 tys. na kwotę 156 tys. oraz 16% w pozycji "pozostałych kosztach rodzajowych", co jest konsekwencją m.in. powrotu do obowiązujących stawek podatku VAT nierozliczanego w Spółdzielniach.
| |
| | | | | KONTAKT EMAIL | | | | biuro@smgorna.pl | | | | | | TELEFONY | | | | (42) 645 32 02 | | | | (42) 645 32 03 | | | | fax. (42) 645 32 04 | | | | | | NUMERY DZIAŁÓW | | | | Członkowski: 22 | | | | Techniczny: 21 | | | | Czynsze: 24 | | | | | | ADRES | | | | Spółdzielnia Mieszkaniowa "Górna" | | | | ul.Ogniskowa 13 a, 93-329 Łódź | | | | Numer konta bankowego 81 1020 3378 0000 1102 0010 8613 | | | | | | | | Mapa dojazdu | | | | | | RADCA PRAWNY | | | | Istnieje możliwość spotkania z Radcą Prawnym Spółdzielni po wcześniejszym umówieniu terminu. | | | | Gotowość spotkania oraz problem prosimy zgłaszać telefonicznie, pisemnie lub drogą mailową | | | | | | INNE TELEFONY | | | | Telefon alarmowy: 112 | | | | Policja: 997 | | | | Pogotowie: 999 | | | | Straż pożarna: 998 | | | | Pogotowie gazowe: 992 | | | | Pogotowie wodociągowe: 994 | | | | | | | | Pogotowie energetyczne: | | | | Północ: 674-34-35 | | | | Południe: 681-27-77 | | | | | | | | Zgłaszanie awarii po godzinach pracy Spółdzielni: | | | | (42) 640 41 05 | | | | (42) 640 41 06 | | | | | | PRZETARGI | | | | Brak przetargów | | | | | | PRACA | | | | Brak ofert pracy | | | | | | AKTUALIZACJA | | | | Ostatnia aktualizacja strony: 22.07.2024 r. | | | | |
| | | | |
|