SPÓŁDZIELNIA
Rada Nadzorcza 
Zarząd 
Godziny otwarcia 
Ważne telefony 
DZIAŁ CZŁONKOWSKI
EKSPLOATACJA
Nasze budynki 
Galeria 
Zgłaszanie usterek 
Stawki czynszowe 
Wykonanie Planu remontów 2019 
ADMINISTRACJA ZLECONA
AKTY PRAWNE
Statut Spółdzielni 
Regulaminy 
Prawo Spółdzielcze
PROTOKOŁY ORGANÓW
Walne Zgromadzenie Członków 
Rada Nadzorcza 
Zarząd 
Protokół lustracji 
OGŁOSZENIA
Komunikat Policji 
DO POBRANIA
PRZYDATNE LINKI
Sprawozdanie z działalności
Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej "Górna"
za rok 2017


poprzednia strona | następna strona


W zakresie funduszu remontowego.

Od kilku lat w ramach funduszu remontowego prowadzona jest termomodernizacja zasobów. Prace te wykonywane są bez zaciągania kredytu bankowego z środków własnych poprzez czasowe przesunięcia środków między poszczególnymi lokalizacjami. Taki sposób finansowania wydłuża czas realizacji, ale znacząco zmniejsza koszty.

W 2017 r. w ramach zgromadzonych i pozyskanych kwot funduszu remontowego w łącznej kwocie: 1.191.106,20 zł wykonano prace remontowe w poszczególnych lokalizacjach na kwoty:
* 72.772,22 zł w budynku nr 13 i 13a przy ul. Ogniskowej w tym m.in. w budynku 13 ułożenie płytek gresowych na klatkach schodowych (temat kończony w br.)wymiana oświetlenia na LED, w budynku 13 a naprawa balkonów 3 i 4 , ogniomurów i kominów oraz wymiana oświetlenia na LED,
* 7.142,85 zł w budynkach nr 15 i 16 przy ul. Kaszyńskiego 13 i 15 w tym m.in. wymiana oświetlenia na LED, wymiana przyłącza cw w węźle,
* 37.342,86 zł w budynku ul. Liściasta 14 w tym m.in. wymiana chodnika i oświetlenia na LED,
* 233.284,18 zł w budynkach przy ul. Adamieckiego w tym m.in. wymiana domofonów i oświetlenia na LED we wszystkich budynkach, naprawa wejść do klatek schodowych w budynkach 6 i 8, montaż modułów radiowych w ciepłomierzach indywidualnych budynków 6 i 8,
* 38.487,94 zł w budynkach nr 12 , 15 i 16 przy ul. Sczanieckiej w tym m.in. naprawa kominów w budynku przy ul. Sczanieckiej 21, wymiana oświetlenia na LED we wszystkich budynkach,
* 622.356,10 zł w budynkach nr 311, 312, 313, 314, 315 i 316 przy ul. B. Szczodrego i ul. B. Świdnickiego w tym m.in. wymiana ciepłomierzy, wodomierzy i oświetlenia na LED we wszystkich budynkach, termomodernizacja budynku 311, wymiana napędu bramy w budynku 312 i pompy w węźle tego budynku, częściowa naprawa dachu w budynku 315, wymiana drzwi wejściowych do klatek schodowych i domofonu w budynku 316,
* 179.720,05 zł w budynkach nr 1, 8, 10, 11 i 13 przy ul. Koplowicza w tym m.in. wymiana wodomierzy i oświetlenia na LED we wszystkich budynkach, wymiana drzwi wejściowych do klatki budynku przy ul. Koplowicza 11, naprawa balkonów w budynku przy ul. Koplowicza 13, 10 i 8, montaż turbowentów w budynku przy ul. Koplowicza 10.

Szczegółowy wykaz pozycji i wydatkowanych kwot znajdą Państwo w wyłożonym materiale dotyczącym wykonania planu remontów roku 2017.

Niestety pomimo wysiłków nie udało się wykonać wszystkich prac zakwalifikowanych do wykonania podczas okresowych przeglądów i usterek zgłoszonych przez członków. Sprawy niezałatwione będą realizowane w roku bieżącym i latach następnych w zależności od wielkości środków, jakimi będziemy dysponować na poszczególnych budynkach.
Od zawsze fundusz remontowy rozliczany jest indywidualnie dla każdego budynku. Wprawdzie przemieszczamy środki między budynkami czy lokalizacjami, ale do docelowego rozliczenia. Dlatego budynki, które mają ujemne saldo nie mogą liczyć na dalsze zadłużanie i wykonywanie kolejnych prac.

Na koniec 2017 r. ujemne saldo miały budynki:
> ul. Sczanieckiej 17 - -77.431,10 zł,
> ul. Szczodrego 22 - - 82.092,18 zł,
> ul. Szczodrego 24 - - 67.720,02 zł,
> ul. Świdnickiego 25 - - 241.633,15
> ul. Koplowicza 1 - - 22.694,94 zł,
> ul. Koplowicza 10 - -4.292,13.

W spółdzielni stawki odpisu na fundusz remontowy są zróżnicowane. W lokalizacjach, w których nie przewiduje się większych prac stawka ta wynosi 1,25 zł/m2pu a w lokalizacjach, w których prowadzimy prace termomodernizacyjne stawka ta wynosi 2,0 zł/m2pu.

W budynkach, w których zakończono termomodernizację stawka wynosi 4,00 zł/m2 i będzie obowiązywać do czasu całkowitej spłaty zadłużenia.
Zdaniem Zarządu stawki w Spółdzielni należy ujednolicić do kwoty 2,00 zł/m2, tak by gromadzone środki wystarczały na kolejne prace. Budynki nasze się starzeją i potrzeby remontowe są coraz większe.
Rada Nadzorcza zaakceptowała plan Funduszu Remontowego na rok 2018. Plan ten zapewne zostanie skorygowany o Państwa wnioski z Walnego Zgromadzenia.

W obecnej wersji plan przewiduje dla:
* budynku przy ul. Liściastej m.in. wymiana wodomierzy, montaż nasad kominowych i naprawę ogrodzenia, wykonanie nowej drogi,
* budynków przy ul. Kaszyńskiego m.in. wymiana wodomierzy i dokończenie wymiany oświetlenia na LED,
* budynków przy ul. Ogniskowej m.in. w budynku ul. Ogniskowa 13 dokończenie położenia płytek gresowych na klatkach schodowych i wymiany oświetlenia na LED, malowanie klatek schodowych a w budynku ul. Ogniskowa 13 a wymiana wodomierzy,
* budynków przy ul. Sczanieckiej m.in. wymiana wodomierzy we wszystkich budynkach i termomodernizacja budynku ul. Sczanieckiej 19,
* budynków przy ul. Adamieckiego m.in. wymiana wodomierzy we wszystkich budynkach, remont przedsionków i wymiana drzwi wejściowych w budynku 2, termomodernizacja budynku nr 1,
* budynków przy ul. B. Szczodrego i ul. B. Świdnickiego m.in. wymiana domofonów w budynkach 311, 313, 314 i 315, przeróbka parkingu i czyszczenie elewacji w budynku 312,
* budynków przy ul. Koplowicza m.in. wymiana domofonów we wszystkich budynkach, naprawę (wymianę) bramy wjazdowej, dokończenie wymiany pokrycia dachowego w budynku ul. Koplowicza 8.

Łącznie przewidujemy wydatkowania w roku 2018 kwoty 1.642.948,61 zł.

Zarząd i Rada Nadzorcza Spółdzielni oczekują w ramach zgłaszanych wniosków jak i podejmowanych uchwał wytycznych dla każdej lokalizacji o zakresie i formie wykorzystania środków.
Pamiętać jednak należy o występującym na niektórych lokalizacjach deficycie i konieczności gromadzenia środków na dalsze prace termomodernizacyjne.
Zapewne na części Walnego Zgromadzenia Członków obejmującej budynki przy ul. Adamieckiego 6 i 8 prowadzona będzie dyskusja dotycząca termomodernizacji tych budynków. Z uwagi na stan zgromadzonych środków i przewidywane koszty termomodernizacji obydwu budynków brakuje ca ok 1,00 mln zł. Zarząd nie jest w stanie wygospodarować takiej kwoty i wykonać termomodernizację obydwu budynków (takie jest życzenie członków by wykonywać termomodernizację łącznie w zakresie obejmującym pozostawienie tzw. „mansard”). Jeżeli wnioski z walnego skorygują życzenia członków, Zarząd widzi możliwość sukcesywnej termomodernizacji tych budynków w okresie 2 lat rozpoczynając prace jeszcze w br..
Zgodnie z wymogami Prawa budowlanego prowadzimy przeglądy instalacji gazowej, przewodów wentylacyjnych, instalacji elektrycznej i okresowe przeglądy budowlane.
W wyniku dokonanej kontroli stwierdzono przypadki nieszczelności instalacji gazowej i niesprawnych kuchenek gazowych które staraniem Spółdzielni i lokatorów zostały usunięte.
Eksploatowane budynki ulegają starzeniu technicznemu i wymagają coraz większej ilości interwencji konserwatorów.
W okresie sprawozdawczym zgłoszono około 280 różnych awarii, które w miarę możliwości były usuwane „od ręki”.
Pełny zakres wykonanych w ubiegłym roku prac i wielkość wyasygnowanych środków znajdziecie Państwo w materiałach wyłożonych na dzisiejszym zebraniu.
W materiałach tych jest również projekt planu remontów roku 2018.



poprzednia strona | następna strona


KONTAKT EMAIL
 biuro@smgorna.pl
TELEFONY
 (42) 645 32 02
 (42) 645 32 03
 fax. (42) 645 32 04
NUMERY DZIAŁÓW
 Członkowski: 22
 Techniczny: 21
 Czynsze: 24
ADRES
 Spółdzielnia Mieszkaniowa "Górna"
 ul.Ogniskowa 13 a, 93-329 Łódź
 Numer konta bankowego
81 1020 3378 0000 1102 0010 8613
 
 Mapa dojazdu
RADCA PRAWNY
 Istnieje możliwość spotkania z Radcą Prawnym Spółdzielni po wcześniejszym umówieniu terminu.
 Gotowość spotkania oraz problem prosimy zgłaszać telefonicznie, pisemnie lub drogą mailową
INNE TELEFONY
 Telefon alarmowy: 112
 Policja: 997
 Pogotowie: 999
 Straż pożarna: 998
 Pogotowie gazowe: 992
 Pogotowie wodociągowe: 994
 
 Pogotowie energetyczne:
 Północ: 674-34-35
 Południe: 681-27-77
 
 Zgłaszanie awarii po godzinach pracy Spółdzielni:
 (42) 640 41 05
 (42) 640 41 06
PRZETARGI
 Brak przetargów
PRACA
 Brak ofert pracy
AKTUALIZACJA
 Ostatnia aktualizacja strony: 28.06.2023 r.
studio[ad]